måndag 13 maj 2013

Som ett jehu!

Barnen sover och T är och spelar innebandy. Nästan som att vara ensam hemma!
Så nu äter jag en (tre) bulle och tänker på vad för sorts cykelvagn vi ska ha. En Chariot är svindyr, en Biltema är svinbillig.
Vi ska inte köpa den precis nu (eftersom vi är riktigt riktigt fattiga nu, eftersom jag missuppfattat föräldrapenningsgrejen och plötsligt hade väldigt väldigt lite dagar kvar ungefär samtidigt som vi införskaffade bilen = våra sparpengar och det visade sig att 1. bilar ska försäkras och det kostar skjortan 2. bilar drivs med något som heter bensin och det kostar skjortan). Men innan hösten ska vi ju ha en.
Åh vad det ska bli roligt. Jag ser mig enkelt och miljövänligt svänga ungarna till dagis innan jag cyklar vidare till jobbet. Luften är klar och kall, höstlöven lyser i morgonsolen, barnen skrattar, jag är snygg, helvetesbacken tar jag utan att bli andfådd, vi är i tid, pedagogerna tycker jag är fantastisk, jag är fantastisk.
Jag längtar verkligen efter den här cykelvagnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar