onsdag 14 november 2012

Befriad

Ok, det går lite dåligt med det här lägga-mig-innan-22. Det är lite synd.
Men en bra sak som jag har gjort idag är: oljat köksbordet! (Fanfarer och serpentinregn och hurrarop) Det har jag tänkt göra sedan i somras så det var fasiken så bra. Nu undrar jag vad det är för spännande tanke som kommer fylla tomrummet efter "nääeh, vi måste verkligen olja bordet nu" som har svischat förbi i hjärnan minst en gång i veckan, säkert en gång om dagen faktiskt. Jag hoppas som sagt att det ska vara en rolig tanke som kommer istället, förslagsvis: "åh, idag ska jag laga . . .  till mat, det ska bli roligt och gott" eller "nu jäklar ska det bli en springtur, jag gör det med detsamma!" eller varför inte "gu va gött att jag oljade bordet".

Anyways. Ikea igår. Med syster L. Och två personer i en ålder av ca 7 månader. "vi gör det snabbt och försöker vara hemma till 14, senast 15".  Ni fattar.

Imorgon, eller när det kan bli, ska jag förnedringsberätta en grej, men nu tänker jag lägga mig, lätt och fri utan "nääeh, vi måste verkligen olja bordet nu" :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar