fredag 2 november 2012

Projekt

Jag har så många projekt. De flesta är inte påbörjade och en del är lite löst i startgropen. Några är halvfärdiga men i princip inga är klara (ja, nä, då är de inte längre projekt förstås). Det är trevligt men alla dessa projekt på is tar sån plats överallt. De dräller omkring och kan absolut inte slängas. Dessutom är de lite stressande, jag vill ju göra dem, jag längtar efter att ha tid att vara kreativ och skapa och åstadkomma.
Men det känns helt hopplöst att ha en timme mellan 21 och 22 att vara fantasifull och fingerfärdig på. Den tiden är jag oftast allt annat än det och sitter således mest och saggar framför fejjan.

Ett axplock av projekt:
  • Sy en kappa till I (i ett jättefint tyg som ropar från en byrålåda)
  • Renovera klart tvättstugan
  • Rensa ut alla mina och barnens kläder som är för små (tja, det var väl visst alla mina kläder för stunden men...)
  • Slipa och måla tre stora byråar som gråter i källaren. Åh kommer bli så fina den dagen...det händer...
  • Göra ett tygtryck till ett annat projekt.
  • Renovera klart Höglunda (torpet)
  • Klä om en dock-bilbarnstol klart.
  • Måla om en säng som E ska sova i snart, den längtar efter en sovande gosegris.
  • Sy påslakan till barnen av fina tyger och gamla lakan. Hur svårt kan det vara med några raksömmar???
Och tusen till. NÄR kommer dagen med tid, ork och lust sammanfaller!!??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar