lördag 10 november 2012

Far är rar

Borde ha lagt mig, att ligga i sängen - helst ha släckt, när klockan är 22.00 var en del av det här med strukturerandet. Men här sitter jag visst. Och tyvärr är det min gå-upp-morgon imorgon. Jag brukar oftast få sova på söndagarna, det tycker jag är bäst, men i morgon är det ju fuckinfarsdag.

Då ska mor i stugan gå upp och baka med döttrarna så när lilla far behagar slå upp de gröna står de där och tindrar med nybakt frukost och vackert inslagna strumpor, kalsonger och söta teckningar med kärnfamiljer och T:n.
Att lilla far tycker sådana här föräldradagar är komersiellt trams och således inte alls hjälper döttrarna införskaffa sedvanlig rekvisita för mors dag bryr sig söta mor inte om (eller jo, hon kanhända blir skitsur och tjafsar en hel helg om att hon skiter i om affärerna tjänar pengar på henne och att hon visst inte känner sig det minsta älskad en endaste av årets övriga dagar) utan fortsätter glatt att visa far hur mycket de alla tycker om honom.

Det går oändligt sakta men säkert framåt med tvättstugan allafall. Ni ska få se före- och efterbilder snart. Tyvärr är inte all tvätt med på före-bilden, det är nästan synd för det var så fruktansvärt mycket tvätt. Nu har jag haft tvättmaraton ett tag så nu är det mer jävlarvadmyckettvättvihar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar