torsdag 11 juli 2013

Livet och pinnen, ni vet

Det händer massor och ingenting särskilt.
Vi badar varje dag, i sjön. Fast nu har vi skaffat ett badkar så nu ska vi verkligen försöka tvätta Is hår snart.
Det har minsann kommit en ny grannunge, fast hon är så ny så hon faktiskt inte ens har hunnit hem från förlossningen ännu.
Jag och T har seriösa problem att samla våra resurser på ETT projekt och gör lite här lite där och lite överallt samtidigt som vi tjafsar om vad vi verkligen borde göra.
E går inte men jag skiter i om hon tänker krypa tills hon är 23 - hon verkar glad så då är jag med det.
I är ett under av hjälpsamhet och samarbete och frågar trevligt och pratar oavbrutet i positiva ord (arv från fädernet, helt klart).
Idag har kaninen Viktoria flyttat hem till oss och imorgon skall denna mamman bygga en kaninbur (mina förväntningar är så oerhört höga, jag ser mig bygga ett en jätterolig bur med massa finurliga gångar. Eller nej, ett slott! Med torn. Eller...kanske liksom en stad!! En kaninstad i buren!).
Jag försöker tänka på att använda "en" istället för "man".
Ungefär det händer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar