måndag 23 juni 2014

Juttebörj

Vi har varit på semester i Goetheborg. Jag blev lite nostalgisk - trots att vi inte rörde oss många meter från Korsvägen. Fina, jobbiga, roliga, slitsamma Göteborg. Det var där jag var 19 år och dyrkade Håkan som just släppt Känn ingen sorg och levde på Kinamix och lärde mig tycka om öl. Och jag jobbade på Brännö och Asperö och lärde mig se skillnad på badgäster och öbor. Och jag var vilse och olycklig och det blåste småspik för jämnan och sista spårvagnen gick alltid just när jag kom.
Ibland vet jag inte om det är jag och den staden som inte är riktigt klara med varandra, eller om det är jag som inte är riktigt klar med mig själv.

Men semestern var fin. I fick äntligen se Göteborg (tja, nu tror hon alltså att Göteborg är Korsvägen), och det hade hon sett fram emot. Vi gjorde inget annat än de typiska vi-är-en-familj-besöksmålen men det var trevligt (ändå). Barnen har varit sådär skötsamma så vi kunnat malla oss och känt oss lyckade (utom vid frukosten på hotellet en dag, men ärligt talat - det kunde varit så mycket värre).

Nu har jag nedräkning till semester och inräknat morgondagen är det 4 dagar kvar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar