onsdag 11 juni 2014

Pay it forward

En ska säga snälla saker som en tycker!
Idag har två, för varandra okända, människor sagt snälla och uppmuntrande saker till mig. Berömt mig för mitt arbete och uttryckt att jag gjort skillnad. Och det är så himla snällt! -Naturligtvis är det snällt att tycka så men mest är det snällt att säga det till mig! Det känns ju fantastiskt att höra det och jag har varit så glad och snäll hela dagen så det är inte klokt.
När en tänker nåt positivt ska en säga det. Ser en någon med en fin jacka, någon som är tålmodig med sin arga unge, några som har gjort en bra trottoar eller någon som försöker göra något bra så måste en försöka säga det. Säga att -jag ser att du gör jättebra, så himla bra att du gör det!

(Och här skulle det egentligen passa bra med lite referenstext om att vi växer genom att spegla oss i andra människor och att vår moral och medmänsklighet utvecklas och förfinas i bekräftelsen från andra och litet inflik om det mellanmänskliga mötet och sånt...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar