lördag 21 maj 2011

Gjuta betongklump vs. jordankare

Förutom min förkylning så lider jag av flera mer eller mindre allvarliga sjukdomar, vissa kroniska andra tillfälliga eller frekvent återkommande. Jag har inte behövt konsultera läkare ännu (mer än för förkylningar då), men brukar bli osams med de andra sjuksköterskorna på sjukvårdsupplysningen ibland. Exempelvis har jag en mycket långsam variant av blindtarmsinflammation vilken gör att jag aldrig vet när den kommer att brista, outläkt körtelfeber som förmodligen skadat min mjälte samt någon form av växande brosk eller annat i knälederna.
Listan på de mer psykiskt betingade åkommorna är längre och det kan hända att jag skulle kunna tjäna pengar på att låta mig studeras av expertisen.

Blablabla, skit vad löjligt det blev. Skitsamma, jag har ett jäkla problem med att bestämma mig för nåt och är livrädd att välja fel (ost eller messmör? ost eller messmör? ost eller messmör?). Resultatet blir ju att inget blir valt och därmed inget blir gjort. Inget staket, inget renoverande, inget köpande inget beslutande inget inget inget. Så tröttsamt. Jag måste verkligen försöka bara göra. Bara välja, bara sätta igång och blir det fel så...får det väl vara så då...eller så får det blir jättedyrt att göra om det då...eller så får jag gråta...och säga förlåt...eller så bör jag tänka igenom allt NOGA innan. Så jag väljer rätt från början. Det måste väl bli bäst? Eller? Vad tror du? Tycker du att jag ska bara göra, eller tänka och älta mer? Åh, jag tror att jag ska bara göra. Eller nä, jag väntar lite med att bestämma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar