söndag 22 maj 2011

Så mycket bättre

Om man googlar "annahanna" så finns det bortsett från massa recensioner av boken "Anna, Hanna och Johanna" bl.a. en blogg av någon som kallar sig annahanna. Efter lite hastigt luskande så heter alltså hennes döttrar Anna och Hanna och därför har hon lite fyndigt kallat sin blogg annahanna. Nu kanske nån tror att jag är hon, det vill jag inte. Vidare så finns min (och Marias) urtråkiga c-uppsats även där att finna. Den var en kompromiss och den är så tråkig att man kanske dör lite när man ser titeln (tror det var: sjuksköterskans roll i att hjälpa överviktiga diabetiker gå ned i vikt, eller nåt ditåt). Innehållet är precis som titeln avslöjar sjukligt tråkigt. Den är ju förvisso delvis min, men den är faktiskt inte alls representativ för mig. Sedan finns det även såna där facebooklänkar (ni vet säkert, för jag utgår från att ni googlat ert eller någon annans namn), och då finns det en Annahanna Eriksson utöver mig. Jag kan avslöja att hon inte hette annahanna från början, men nästan. Jag vill allafall komma fram till att det inte är särskilt svårt att ta fel på person eller tro att jag är annorlunda än jag själv med bestämdhet hävdar att jag är (jag är ju unik, kreativ och speciell vet ni). Denna bloggen hittar man dock inte om man googlar efter mig, så man lär inte få reda på vilken nidbild man får av mig heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar