onsdag 18 april 2012

Insikt

Det slog mig att det jag gör på dagarna inte är så 50-talsaktigt som jag lätt får känslan av. Att ta hand om sina barn och laga mat till familjen är liksom inget som tillhör en svunnen tid - det måste såklart göras nuförtiden med. Och extra ojämställt törs jag påstå att vi nog inte har det allafall. Så mitt hemmafrumartyrskap är verkligen löjligt! Dock säger det lite om min lättjefyllda personligeht.

Jag har ju inte så många kategorier i mina inlägg (ja.nä, jag har inte så många kategorier i livet helt enkelt, allafall just nu och kanske 20 år framåt), de skulle kunna delas in i; bahrnen, städningen (avsaknaden av den) samt annat (mycket liten kategori). Kan tyckas fattigt, men det är enkelt. Det är inte försäkringskassan eller hur det egentligen går till med samspelet mellan hormoner och äggstockar och sånt för att barn ska kunna bli till. Det är alltså därför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar