måndag 30 april 2012

Happy valborg

När jag matade (fortfarande evighetsprojekt med 1. amning 2. babyfuckinförnedringssemp) lilla E somnade febersnoråhostiga I i soffan och sov så skönt att T bar upp henne till hennes rum fast klockan inte var mer än 17.50, så tänkte jag att det kunde vara skönt för lilla E att lufta rumpan lite.

Naturligtvis kissade hon ner mig, men än viktigare var att jag upptäckte att hon i ljumskarna luktade...gorgonzola. Till skillnad från sin storasyster så har E inte badat så ofta vid 5 veckors ålder och nu var det alltså dags för gång nr 2. Denna gång i diskhon som jag medan E skrek väldigt argt gjorde sådär superren som man nästan aldrig gör om det inte ska bada en liten bebis däri (för att man blir svettig av det och man vet att någon strax kommer sätta ned en stekpanna eller något annat vidrigt där strax).

Vidare protesterade hon hela badet och även under den milda torkningen då hon även kissade och kräkte ned två handdukar (jag såg en film om ett sånt härligt babybad som jag liksom försökte få till, men det blev inte så. Alls. http://www.elephantjournal.com/2012/04/skip-your-morning-meditation-watch-this-instead/).

SEN gick allt ännu mer åt helvete. Hörde hur I hostade så att hon, jajjemän, kräktes däruppe i sin säng. T var snabb och drog vinstlotten (= duscha av det kräkta barnet) och jag fick sanera sängen och golvet och samtidigt parera den fortfarande mycket arga och nakna E som placerades på mitt täcke (när jag behövde två händer) och hon givetvis kissade ner.

Sedan fick I Alvedon och E fick mer mat och sen sanerade jag badplatsen i köket och sen var I galet pigg av Alvedonen och kom ner och drack cola och blev ännu mer speedad och byggde klossar och sjöng och E kräktes maten hon fått och T värmde pizza som han och I åt och jag fortsatte gå omkring  i mina nedkissade kläder och tänkte att det är en ganska fin Valborgsmässoafton ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar