måndag 16 april 2012

Så bra, så mycket bättre!

T.s första arbetsdag som tvåbarnsfar och således min första arbetsdag som tvåbarnsmor. I lämnades på dagis i tid (trots att Lilla inte somnade i vagnen och att I hastigt kom på att hon avskyr ståbrädan) och nu är spänningen olidlig angående om jag även ska klara att hämta I i tid samt transportera ekipaget till BVC för 1. 2,5 års-kontroll av I. 2.vägning av Lilla. 

Hittills känner jag mig dock som superkvinnan (alternativt en martyr) som klarat denna bedrift (ingen har tidigare klarat av att ha två barn och passa en tid och jag kommer förmodligen att tilldelas ett pris samt pryda alla löpsedlar för en tid framöver. Planerar även att skriva en bok om den här dagen; hur det kändes och hur jag gjorde för att lyckas). Med tanke på att jag även ensam tog ansvar för nattens lilla cirkus (ok den var faktiskt väldigt liten, ungefär som en kass pudelcirkus) så kommer jag även att i ungefär 30 års tid kunna använda detta som vapen mot T vid eventuell konflikt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar