tisdag 1 maj 2012

Identitetskris

Mitt (min?) legitimation hade visst bäst-före-datum 2009. Det är ju tre år sedan det. Men jag brukar inte behöva visa det nuförtiden och jag är snygg på fotot. Anledningen till att jag inte skaffat nytt är att jag ju ska ha ett körkort istället. T. har sitt pass som legitimation - han ska ju ha ett körkort istället så det har ju varit meningslöst att skaffa ett leg.

Igår upptäckte vi dock att Ts pass visst hade passerat bäst-före med ett knappt halvår. Om man t.ex. ska köra upp (inte jag, tyvärr) så måste man ha giltig legitimation. Om man vill skaffa t.ex. ett pass (kan vara bra att ha utöver körkort så det kan det ju vara värt) så måste man ha giltig legitimation eller så kan en närstående som t.ex. sambo eller make/maka intyga att man är den man är - om den har giltig legitimation.


Således får jag ta med mig min mor som med sin legitimation kan intyga att jag är jag så jag kan skaffa ett pass som jag med kan intyga att T är T så han kan skaffa ett pass så han så småningom kan  ta ett körkort.

Men just nu är vi alltså en tvåbarnsfamilj som inte kan styrka våra identiteter. Ovuxet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar