lördag 2 februari 2013

Drömmen om att äga...

Jag har fullkomligt snöat in på att jag måste hitta två dockvagnar. Absolut allra helst ska det vara Sjöholms Värnamo; en blå och en röd. Sannolikheten att jag lyckas utan att jag samtidigt försätter mig i personlig konkurs är minimal. De som tänker att de ska sälja den gamla dockvagnen är 1. Någon som vet att de kan få fina pengar för den 2. Någon som bor i Ståckhålm.
Således måste den suktande Värmlänningen både betala stockholmspriset och frakten till skogen. Om hon ens har en chans på Blocket (då måste man ju vara som en hök och jag är varken snabb eller skarpsynt).
Nåja. Sanningen är ju att det inte är särskilt bråttom för ungarnas skull, det är ju jag som tycker det vore kul. I gillar förvisso sina dockor (Mollyn, Pia, Marie och Nils) men bäddar gärna ned dem i vad som helst. Hon verkar inte alls ha begäret efter en Sjöholms Värnamo. Och E...tja...hon kan ju inte ens gå särskilt bra med en gåvagn så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar