tisdag 23 april 2013

Ensamhetens lov

Tänkte bara uttrycka min glädje över att vara ensam vuxen i hushållet under denna dag (T har först jobbat och sen varit, och är, på kurs). Inte så att jag skrattade ihjäl mig under läggning av mina två hysteriskt övertrötta och därmed obstinata barn och faktiskt inte timmen innan läggning  heller men oj så gött att vara ensam sen! Det är konstigt hur väl det känns att jag är själv. Jag menar T kan vara jättejättetyst vid datorn. Eller sova. Men det känns skillnad. Kanske i hjärnan.

En tråkig sak med att spendera denna afton allena är att jag inte är fri från min light ocd som yttrar sig i att jag måste städa när jag är ensam. Jag har städat alltid när jag är ensam på kvällen (tja, inte när jag var singel och bodde ensam i en lägenhet - då städade jag ju inte alltid. men det var ganska ordningsamt nästan alltid). Jag kan liksom inte njuta av kvällen annars. Synd att den här mockningen tog hela kvällen och jag således är skithungrig nu. Så. Nu ska jag äta. Och njuta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar