måndag 15 april 2013

Väldigt viktig person

Nu har vi fått Bricanyl till E som senaste nätterna har vaknat och hostat ungefär 400 gånger i timmen.  Hittills sover hon. Hurra!
Det var förresten en mycket rolig läkare (kanske stafettpelle och det gillar jag dock inte) men han sa roliga saker och förstod hur oerhört trött och arg och frustrerad och slut man är när barnet hostar hela nätterna och gnäller hela dagarna eftersom det är så trött. Sådant betyder verkligen något. Framförallt när man väntat ganska länge i ett smockfullt jour-väntrum där tyvärr ventilationen gått sönder just idag och barnet skrikit så länge i ens famn att man misstänker grav hörselnedsättning på sitt vänstra öra.

Saker jag tänker en del på:

  • Hur kan det ha blivit så att vi, genom kommuner och landsting, serverar våra barn, gamla och sjuka margarin istället för smör. Detta håller inte när man bland massa annat läser det här.
  • Om vi ska ta en vegetarisk månad i detta hem. Kanske permanent.
  • Hur vårt kök ska se ut, även om det är flera år kvar tills det är aktuellt med nytt kök.
  • Hur roligt det vore om jag hade ungefär 247 miljoner kronor. Eller dollar.
  • Att jag ska gå jobbkurs imorgon, Onsdag och Torsdag. Mest spännande på länge.
Nu ska jag allafall hänga tvätt. Inte så spännande. Men bra. Viktigt. Jag gör viktiga saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar