lördag 27 april 2013

Rätt ur hjärnan

Fint tyg, det vore fint som soffkudde. När vi har en ny soffa alltså. Ååh, jag tror jag ska kolla på soffor -en ljusgrå vill jag ha. Fast det är opraktiskt. Men jo. Men inte nu då förstås, vi måste renovera vardagsrummet först och jag skiter i om det är löjligt att ha klyschan "det nordiskt blonda" som ledord för just vardagsrummet. Men det hade varit ännu bättre om vi kunde få in nån slags eldstad, helst en kakelugn, men det går nog inte. Kanske blir krystat med. Men det ska vara tyst och lugnt liksom. Och sitta ihop med köket. Hm, jag undrar hur vi gör med det egentligen. Det vore så fint med sånt där kvänumkök. Och därmed fint med personlig ekonomisk bankrutt för tid och evighet. Fast det vore roligt med sånt där marocco-kakel med och då blir det inte alls bra med kvänumgrejen. Jag måste verkligen prata med T om det här, vitt kakel är kanske tråkigt. Och hur vi ska göra med väggen. Hur svårt kan det vara att ta upp lite vägg egentligen - vi kanske kan klara det själva? Fast det är ju det där om den är bärande då. Men sätta upp en vägg vet jag ju att vi kan. Vi borde fasiken sätta upp väggen till Es rum så det blir ett rum åt'na snart. Eller göra klart det där andra rummet som vi ska ha då. Så att det inte står en säng just där vi ska sätta upp en vägg.
Kul. Åh, jag vill göra iordning. Jag köpte ju en drag-giraff idag, den kan stå i en hylla i Es rum sen kanske. Den var så gul. Men vete 17 när vi ska få nåt gjort. Vi kommer ALDRIG bli klara. Buhu. Vi kommer inte ha ett badrum förrän tjejerna är typ tonåringar. Ingrid kommer skämmas om hon ska ta hem en kille. -VA? varför tänkte jag SÅ?? Samhällsskadad. Hon kommer skämmas om hon tar hem en PARTNER. Fy så fult ord. Som kollega. Jag vill väl veta om hon är kär eller har fått en ny arbetskamrat!! Käresta kanske. Det funkar ju i Norge. Måste försöka säga käresta.

1 kommentar:

  1. Käresta funkar! Eller så tar vi hen ett steg längre och inför ordet henvän i vårt språk. Eller det kanske redan finns!

    SvaraRadera