måndag 8 april 2013

Va? Hybris???

Jag kände att jag skulle vilja vara bra på massa saker. Eller något. Sådär superbra. Hamna i tidningen och få ge intervjuer. Folk skulle tycka att jag var härlig och lite underbar utöver min(a) fantastiska talang(er).
Exempel på saker jag gärna skulle vara extraordinär för:
  • Göra trix på häst
  • Vinna nobelpris i litteratur
  • Segla jorden runt med familjen
  • Erkänd doktorsavhandling och framgångsrik disputation
  • Lösa medicinsk gåta
  • Vinna tävling med fysisk prestation (typ springa, skidor, cykla, whatever)
  • Uppfinna något alla har behov av
  • Driva igenom en politisk fråga
Det skulle kännas härligt tror jag. Framförallt om det var flera av punkterna, då skulle det verkligen vara som att jag var helt fantastisk. Jag skulle vara blygsam och sådär härligt avslappnad och uppsluppen i intervjuer och det skulle int gå att begripa vart jag fått all talang från. 
Nåväl.
Nu ska vi se på Gejm åff thråons och äta sallad. Det är med trevligt. Och jag ska räkna tjejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar