fredag 25 januari 2013

Burkmisären

Ok, nu får jag snart slänga de förbannade burkarna. Jag har haft dem som ett "vid-sidan-av-mitt-annars-så-aktiva-och-händelserika-liv" idag och alltså

  • 1. värmt i ugn jättejättelänge 
  • 2. kokat i kastrull med maskindiskmedel 
  • 3. tvättat bort diskmedelsrester och stoppat in i ugnen igen.
Ganska intressant och först tyckte jag att det blev bättre men nu ser jag att det bara blir gråbrunt. Kanske lyckas jag förstöra glasyren eller låsa in fettåsmutsåäckel innanför glasyren. Jag vet inte. Och nu såhär efter maratonläggning av E (ja, den började 17.59!) så undrar jag lite varför det alltid blir såhär för mig. Att jag drar igång stora, hopplösa och framförallt meningslösa projekt!? 
-Vad ska jag ha burkarna till? -Varför tyckte jag att det verkade roligt? -Är jag helt dum i huvudet eller?

Ikväll ska vi allafall äta sushi, och om jag liksom kisar i hjärnan så kan jag nästan tänka att vi är lite storstadsaktiga och väldigt moderna och kanske lyssnar på en ny låt som ett bra band snart kommer att släppa men min kille har redan fått den, och vi pratar om Londonresan som vi spontant bestämde oss för att sticka iväg på i början av Februari och hur kul det ska bli att träffa våra sköna Londonvänner och sen ser vi en lite kontroversiell film om lite vad som helst, men den är allafall inte romantisk eller pk eller om massa konstiga superhjältar och Stellan Skarsgård.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar