onsdag 23 januari 2013

Trendoffret

Hej jag heter Puckopower och jag är ett trendoffer.
Ni vet, shabby chic. Allt är vitt, fast lite ruffigt och slitet. Fast vitt. Vitt, vitt, vitt. Och romantiskt, som en mormors ungdom och allt luktar lavendel och det är änglabokmärken och svartvita foton och snirklig test på franska.
Jag avskyr det. Och jag avskyr ännu mer det misslyckade schabbyschikket då varenda jyskköpmanhelvetesdisk hastigt målats dåligt med två lager vit grundfärg och ett gräsligt vittvittvitt polyesteröverkast pryder en überromantisk säng med hemmagjord sänggavel (naturligtvis av vitmålad lastpall). Jag gillar inte.

MEN, nu serrni, nu tror jag att min hjärna på sedvanligt vis indoktrinerats. Troligtvis är det så att ögonen tagit smällen och helt enkelt skadats av allt det vita och därigenom har det blivit en litenliten hjärnskada. Skadan yttrade sig idag på följande vis: Jag smet in på en secondhand på väg för att hämta I på dagis (den hjärnskadan har jag haft länge, secondhand är...inte en skada). Hittade en söt tavla = helt ok. Hittade 4 sådana där porslinsburkar som det står Hafregryn och sånt på = INTE ok. = Shabbyfuckinchic!!! Så nu äger jag dessa 4 burkar. De är verkligen ruffiga och jag måste googla hur det var de gjorde på Antikrundan när de på nåt vis fick bort såna där bruna sprickor från ett engelskt uppläggningsfat. Det ska bli intressant att se om det kan bli bra. Jag kanske förresten ska göra det som en följetong. Ja det ska jag. Åh, roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar