måndag 28 januari 2013

Näe, nu vill jag ha en bulle

Jag spyr av biologister som måste betona att det finns skillnader mellan män och kvinnor. Nu satte ni förmodligen i halsen därhemma, men det är sant, det finns alltså skillnader mellan män och kvinnor. Jag hade själv inte märkt någon skillnad alls på mig och T, som jag mest trodde hävdade att han var man för att det är enklare att skriva tre bokstäver (MAN) istället för sex (KVINNA) men när jag fördjupat mig en stund i det här med just skillnaderna så kunde jag faktiskt se att det stämde, det finns, om man tittar noga, olikheter!
Såklart att dessa skillnader gör att vi måste behandlas olika, pojkar behöver blå kläder och flickor behöver lite våldtäkt. Pojkar behöver slåss och flickor måste få ta hand om något (finns det ingen pojke, kille eller man så kanske hon kan ta hand om en katt? en hamster?). Kvinnor behöver sämre lön och män måste ha makt. Såklart att vi inte kan sudda ut strukturer som är biologi, va? Hur skulle det gå med världen om vi försökte bråka med naturen? Låta en pojke ha rosa kläder eller bygga flygplan, ni förstår ju själva hur sådana dumheter skulle sluta!?

Anyways, idag var jag och I på badhuset (vi hade särartsfeministisk baddräkt resp. bikini på oss för kännedom) och det var roligt. Nu är E vaken sedan en timme och ligger och vrålar att hon på inga villkor tänker sova om hon inte får sova på sin mammas mage. Själv sitter jag härnere och lyssnar på hur pappan och E tjafsar, genom babyvakten. Vi skulle se på Girls och jag skulle äta en bulle, T skulle dricka kaffe och äta en chokladbit. Antiklimax deluxe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar