tisdag 22 januari 2013

Sushi

Jag kan inte nog uttrycka min glädje över att denna lilla stad berikats med ett sushiställe. Inte bara för att sushi är min favoritmat utan för att det liksom gör staden till så mycket mer än bara en ort med 713 pizzerior. Det känns fint att säga: -Ska vi hämta sushi ikväll? Istället för att som förr tänka ut huruvida man ville ha sushi redan dagen innan, om det var en tisdag vill säga. För det var Onsdagar som Coop extra i fiskcharken hade en låda centralortstillagad sushi, med ärligt talat på gränsen till helt otillagat ris. Det tyckte damerna i charken var lustigt när man köpte.
Sen blev det ju faktiskt så att Thai:en började servera sushi. På fredagar och Lördagar, men den var alltid slut redan vid 17 på fredagarna och lördagarna fanns det sällan alls. Men den var god skall tilläggas. Sedan säger ryktet att sushikocken på thaien blev föräldraledig och hur det nu var så fanns det plötsligt ingen sushi.

Men nu finns det och ikväll äter jag å min kille sushi å ser på "Girls". Gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar