onsdag 27 mars 2013

Ett år

Tänk hur det var för ett år sedan! Att vi just blivit fyra i familjen och lilla E var alldeles färsk och pyttig. Än var vi kvar på förlossningsavd. i väntan på att jag och E skulle få sova på BB (hon hade lite ljud för sig när hon andades och lågt blodsocker om jag inte minns fel) och T på patienthotellet.
Förlossningen tog en knapp timme från att de tog hål på hinnorna - värkar hade jag kanske trekvart eller så. Fantastiskt fin förlossning. Och E såg så knasig ut, som ett litet russin. Och jag var inte alls sådär stolt över att ha fixat förlossningen (som när I fötts) utan bara helt kvillrig av att äntligen träffa den här lilla skruttan.
Åååh.
Och nu är hon så stor. Vet vart magen och foten är. Och lampan. Kallar mig för "Mmpff" och dansar sittdans när man sjunger.
Älskade unge, bästa lilla korven!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar