torsdag 21 mars 2013

Marsianfilm

Jag har blivit knäpp på att räkna tjejer i filmer och serier och tv-program. Och det är lite tråkigt (mest resultatet, räknandet går an). Nakna snygga tjejer med mycket få repliker är också deprimerande.

Och jämt måste vi börja (jaa, det är mest jag som börjar. Jag blir så arg!) tjafsa om detta. Jag sågar skit som ungefär exkluderar kvinnor (om filmen inte heter typ "Männen i den manliga världen när inga kvinnor fanns"), och jag blir fullkomligt vansinnig när T ska hålla på att försvara tramset på olika sätt (ja, han har några få poänger men de är få).

2 kommentarer:

  1. Om vi skulle börja med att alla kom överens om att män inte är från Mars och kvinnor inte är från Venus, utan att vi alla är från samma planet, så kanske det kunde leda till att alla fick vara med i samma filmer också på lika villkor också!?

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas ingen tror att jag är en av dem som sällar mig till att "män ä från mars å kvinnera från venus"! Även om rubriken spelar på den där skitboken :)

    SvaraRadera