tisdag 27 mars 2012

Allt är N O R M A L T !

Jag tycker att det går bra att vara sin egen barnmorska till en viss gräns, sedan tappar jag greppet. Jag vet precis vad jag skulle säga till en patient som ställde frågorna jag ställer (i mitt huvud då), men jag nöjer mig inte med mina svar, tycker att jag är opålitlig och undrar vad jag egentligen har för stöd i det jag säger, tänker att den där barnmorskan verkar faktiskt inte klok.

Då tänker jag att det skulle varit bättre att ha ett annat jobb, som jag kunde få ut något extra av - åtminstone för egen del! (det vet ju alla att rörmokarn byter tjänster med elektrikern och så bygger de hela hus utan att det kostar dem särskilt mycket), men även en bilmekaniker borde ju kunna laga sin egen bil. En bibliotekarie har förmodligen god koll på kul nya böcker. Någon på försäkringskassan kanske vet precis hur man bäst lägger upp sin föräldraledighet. Och så vidare.

Fast det förstås... bilmekanikern kanske tvivlar på om han (hen) gjorde rätt bär han bytte sin egen bils förgasare, byter den igen, går ut och kollar på kvällen och oroar sig för om det blev rätt - fast det är nåt han (hen) gjort massa gånger förr. Men jag tror inte det.

1 kommentar: