söndag 11 mars 2012

Baksmälla?

Efter en jättejätterolig tur till Ikea (det blir jätteroligt när man köper saker, är två ganska tjocka personer som stönar om de måste böja sig ned, samt om man blir övertrött på Ikea) var jag så trött att jag var nära att bli en zombie. Sen har jag haft ont. Och nu tror ni kanske att det var i magen men nä, det var i benet och bäckenet. Önskar att det hade varit dags att föda barn, för nu är jag ju helt hopplös i både kroppen och humöret. Helt meningslöst bloggämne med.

Vi har ingen bra väska att ha som sån-där-väska-med-grejer-man-behöver-när-man-fött-barn. T. inser inte vidden av detta världsproblem och föreslår hela tiden fullkomligt galna idéer som ryggsäck eller den gamla Adidas-bagen. Jag tror vi behöver investera i en kabinväska. Men de är ju mycket dyrare än en bag / ryggsäck / icakasse. Och jag kanske inte är den mest resande personen så jag kan inte helt avgöra exakt hur nödvändig denna utgift ska klassas som.

Minns inte vad vi hade för väska när vi gjorde den här lilla semestern sist (för T. blir det ju faktiskt lite som semester tänker jag ibland. För mig med, bortsett från att jag kommer att ha jävligt ont, förmodligen kissa ner mig några dagar och hysteriskt försöka amma dygnet runt), men jag minns att jag hade ETT ombyte med och det luktade sådär efter de 4 dagar vi stannade på patienthotellet. Likaså tog förstås blöjorna slut. Den här gången ska jag vara sådär mysig som jag misslyckades med sist, och kanske är kabinväskan lösningen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar