fredag 23 mars 2012

Soltorkade lakan

Jag kan vara världens snällaste flickvän. Lite lat, mycket tjock och ganska argsint, men ack så snäll. Nästan så att det blir för mycket om jag städar och gör det ordentligt mysigt i hemmet idag.

Något som jag dock bestämt ska göra är att sätta ut torkvindan. MEN det är så knäppt för när vi satte upp den förra året så var det liksom en metallvas som vi bankade ned i gräsmattan. Sedan satte man enkelt ned torkvindan i "vasen" och kunde ta bort den när man t.ex. klippte gräset. Eller om man ville vara duktig och präktig så tog man in torkvindan på hösten. Men nu hittar jag inte vashelvetet. Jag vet förstås ungefär vart vi bankade ner den men...borta är den. Förmodligen överväxt med gräs och mossa och skit. Ska prova att gå runt med ett spett och se om jag lyckas hitta den.

Slutsats: var inte så jävla präktig. Det straffar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar