onsdag 7 mars 2012

Trött, tjock och sur

Idag är jag och I hemma tillsammans, utan att vara sjuka. Meningen är att vi ska ha det trevligt. Att jag ska vara en snäll, rolig och tålmodig mor som minskar sitt dåliga samvete (över att hon är så trött, inte får bära I, inte orkar krypa omkring och leka roligt och därtill har kort stubin). Dock känner jag att det är lite fel dag - jag är tröttare, surare och tjockare än vanligt.

Dessutom ska det komma någon och titta på vårt tak (som alltså ska läggas om så småningom) och jag gillar verkligen inte att "visa runt" när T inte är hemma. Jag blir stressad över hur man gör, vad jag borde veta om taket och huset och det är så ostädat och fult och jag vill verkligen inte bjuda på kaffe.

Nu ska jag läsa en trevlig bok för I utan att somna. Och vill hon att vi ska läsa den en gång till så ska jag göra det,utan att ifrågasätta det. Eller somna då heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar