fredag 15 april 2011

Det här går nog inte!

Jag läser några bloggar, två för att vara exakt (ska man kompislänka?), men som research nu när jag driver en egen framgångsrik fantastisk blogg, så tittade jag idag in hos några..ehm...kollegor. Kärakärakäranån är det detta folk vill ha? Vi kan kalla en bloggtjej för, låt säga "Urini", det verkar ju helt surrealistiskt (om det är sant?) och kanske är det därför folk läser? Men då känns det mer som att det blivit ett nåt slags dokusåpafenomen (att det är så konstigt och äckligt och vidrigt och bisarrt att människor inte kan sluta titta) och i såfall fattar jag att min inte smäller så högt (ont om sex, alkohol och intriger).

Jag fattade och fattar inte riktigt vad man gör med en blogg? Om man inte har ett specifikt syfte (rädda daggmaskar, visa sin kropp, tipsa om planteringsknep eller sälja barnkläder) så blir det kanske lätt som en dagbok utan allt det där riktigt intima (eftersom man inte törs lämna ut det hur som helst när vem som helst kan läsa). Jag tycker det blir mer och mer komplext det här med bloggandet. Jag vill inte rädda maskar och kommer inte skriva det som skulle stå i min dagbok. Hm...jag fortsätter vingla omkring så får vi se om jag hittar en linje, en ledstång, en spiskrok att hålla i. Annars kör jag tills jag trillar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar