tisdag 12 april 2011

Feber - Pucko 1-0

Den är kvar. Febern är kvar. Och nu är jag helt säkert känd på vårdcentralen som "hon-som-jobbar-på-andra-våningen-du-vet,-hon-som-verkar-normal-men-egentligen-är-inbillningssjuk", eftersom jag ringde till dem idag för lite ömklig rådgivning (om ni undrar så är jag alltså förkyld och det botas genom att man vilar och väntar).

När man är sjuk så kan man ju vara olika sjuk och därefter även ha det olika trevligt. Kräksjuka är ju förfärligt ur alla vinklar. Migrän verkar inte ens lite mysigt. Förkylning brukar ju vara en ganska trevlig sjukdom där man ganska snabbt kan se på film, kanske läsa lite och äta glass i sängen (allafall i soffan) samt sova sådär ohämmat bakis-aktigt som inte någonsin finns på kartan längre. Dock är jag inte på det stadiet än (jag går långsamt runt och säger -hööööööhh, höööööhhhh, hööööh och sen snyter jag mig och vilar eventuellt lite), men jag hoppas att det kommer. Snart. Det är faktiskt så att det är hockey idag som jag tänker se lite på mellan höööh:andet.

För; jag älskar Färjestad. Det är kanske lite oväntat, jag ger förmodligen inte intrycket att vara en person som vare sig utövar eller ser på när nån annan fånar sig och sportar. Och det ligger väldigt nära sanningen. Klart att det kan vara kul nån gång (är kubb en sport eller?) men att se sport är nästan alltid helt värdelöst. Utom när det gäller Färjestad. Det är så himla underhållande och jag blir en sån patriot så jag blir helt förvånad. Måtte de vinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar