fredag 15 april 2011

Saker som skramlar

  • Egentligen är det något äckligt med människor som tittar på sport men inte sportar själva. Det känns verkligen osunt att någon som aldrig ens rört en hockeyklubba plötsligt (eller oplötsligt) vet precis hur den ska användas. Och tycker att det är kul att se på. Jag antar att det inte skulle vara roligt att se på när någon lagade mat om man aldrig smakat eller tuggat mat (kanske fått mat genom en knapp på magen eller så).
  • Hur var det innan ung-do-men blev så hypad? När det fräckaste som kunde hända var att man blev kallad tant. Hade man inte så mycket ska-vi-verkligen-bo-här-kris och ska-det-va-så-här-resten-av-livet-ångest då? Eller (förmodligen) såg väl kriserna och ångesten bara annorlunda ut (jag-måste-visa-leg.-på-systemet-kris och varför-är-vi-så-ungdomliga-och-roliga-ångest). Aldrig blir man nöjd (det var bättre förr).
  • Jag är bättre, ingen feber, men inte helt frisk. Alls. Ingen smak och håller på att dö av att hämta posten. Men på Måndag ska det jobbas. Basta.
  • Jag måste skaffa en kratta, eller det kanske heter räfsa det jag är ute efter. En stålkratta med långa spröt. När jag blir frisk ska jag kratta så man kan se hur den här trädgården faktiskt ser ut. Nästan omöjligt projekt, men kanske trevligt. T. tänker bra när han diskar, jag tänker bra när jag krattar. Så snart blir det fredspriset till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar