lördag 30 april 2011

Solig stund för mig själv

I. sover och T. hjälper till att få en båt i sjön. Jag skulle kunna och borde nog städa lite (mycket). Gärna kylskåpet bland annat. Men det är så fint väder ju! Kratta kanske? Men det är så...jobbigt. Och vi har inga batterier till den där babywatchgrejen så jag kan inte gå särskilt långt ut i trädgården för då hör jag inte när hon vaknar. Jag tror jag struntar i det. Har lite eg-en-tid.

Sitta på trappan och ta en kopp te och filosofera? Eller nä, en kopp te går inte, då svettas jag ju ihjäl där på trappan. Hm...kanske vara lite crazy och ta mig ett glas vin såhär mitt på dagen? Sitta där och vara lite speciell, kanske lite svår (fast jag är en mor) och sippa på ett glas vitt? Fast det blir nog väldigt jobbigt med, jag blir ju numera en partyperson av två glas vin så nä, ett glas vin blir det verkligen inte. En macka och ett glas mjölk? Och en bok! Det vore väl präktigt och sunt? Kanske ett grönt äpple i skivor fint upplagt på ett trevligt fat bredvid...det vore snyggt! Men jag ska försöka undvika mackorna. Äpple och mjölk då kanske. Äpple och vatten är nog mer korrekt då. Ingen bra bok har jag heller. Jag kan ta Dagens Medicin men det läste jag jättejättenoga imorse, jag vet vad det står i den (bl.a. att man ska prova att räta ut krokiga kukar med nåt läkemedel som injiceras och att inkontinenta kvinnor är rädda att de ska läcka urin när de har sex (surprice!) ). Så, vatten och äpple och stirra ut i grönskan och undra varför jag inte byggt ett staket är planen alldeles strax. Härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar