lördag 23 april 2011

skräpfamilj

Vi är uppenbara nybörjare i husägarlivet (så töntigt skrivet. Ursäkta.). Det är massor som ska göras med huset och nu på våren blir det uppenbart att trädgården skulle behöva lite uppmärksamhet den med. I alla fall så vill jag inte att det ska bli sämre i trädgården, att den ska förfalla som en direkt följd av att den är i vår ägo.

Men det tar tid att kratta och mer än det vet jag inte så bra hur man gör (vad är ogräs? Vad är de där härliga pe-renn-er-na som folk var så lystna på?). Att kratta borde väl dock räcka? Eller? Såklart ska vi klippa gräset med. Och ja, vi måste ta reda på hur man gör med vinbärsbuskarna, hur och när klipper man dem. Sedan ska jag precis som förra året hetsplocka vinbären och hallonen och frysa in dem och sen kommer vi säkert inte att äta upp dem heller (eftersom vi har massor i frysen än). Mer gör vi inte. Jo, staket, det måste vi.

Men det måste väl räcka? Då kan väl ingen tycka att vi förstörde trädgården? Säga att "de verkar inte särskilt trevliga eller ordningsamma de där, hela trädgården är ju som en sophög". För det är helt uppenbart för mig nu; även om jag faktiskt gillar att pyssla i trädgården, så gör jag det nu för att det inte ska synas hur kass jag är. Jag krattar fasaden om en ordningsam familj! Troligtvis lyckas det inte helt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar