måndag 11 april 2011

Kärring

Idag har de sopat bort sanden och gruset på vår gata. Som jag väntat! Jag har på riktigt sett fram emot att gatan ska bli ren och oroat mig för att det inte ska bli så rent som jag hoppats. Vi har dessutom en liten asfaltskant upp mot vår gård, den har vållat mig stor oro - hur gör de med den? Kommer de verkligen att få med sig gruset på den? Kommer de ens att bry sig om att försöka? Borde jag försopa ordentligt för att vara på säkra sidan?

Idag kom de. Det enda positiva med denna evinnerliga förkylning (se där, där fick jag in den igen) är att jag hade möjlighet att övervaka sopandet. Om jag övervakade! Jag sprang vilt mellan fönstren för att få bästa vinkeln. De sopade bra. Allt blev borta. Till och med kanten fixade de helt grusfri. Lyckan är total för denna kärringen som, för allmän kännedom, fyller 30 år (inte 300) i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar