söndag 10 april 2011

Jag hoppas att jag inte dör

Ja, ja,ja ett inlägg om sjukdom. Jag tycker så synd om mig. Kanske har febern gått ner lite nu, men den är inte borta. Och jag kan inte jobba imorgon, mest för att jag inte orkar (jag håller på att svimma om jag går upp för trappen till andra våningen), men det vore verkligen inte snällt att smitt nån med detta heller.

I allafall, sen I. kom så är det så mycket viktigare att jag inte dör (t.ex. av en förkylning). Varje risk värderas annorlunda och i princip är jag väldigt riskfri nuförtiden (risker jag tar: går ibland i trappor utan att hålla i ledstången, äter ibland äpple utan att skölja det, jag använder mobiltelefon). Men det blir så jobbigt att vara sjuk. Inte minst med tillgång till internet och min gravt hypokondriska läggning. Nu funderar jag på om jag ska hälsa på Akuten, jag vill inte 1. ta upp resurser i onödan 2. att de ska tycka jag är löjlig, men jag vill inte dö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar