torsdag 28 april 2011

Självskydd

Jag har för jobbets skull varit på självskydd idag. Då kanske ni tror att det är någon form av kondom-putslustigt-föredrag jag varit på, men nej. Jag har lärt mig hur jag ska göra om någon (en förmodad gravid kvinna) försöker sparka, slå eller strypa mig. Jag visade mig inte vara en naturbegåvning på att stå med bra balans och sådär vigt som judo(eller vad han var)-killen som lärde oss, parera sparkar och sånt. Jag skulle behöva be den som angrep mig att vänta lite så jag fick tänka i vilken ordning jag skulle ta stegen och åt vilket håll jag skulle hålla händerna och vrida mig undan. Lurigt. Men till slut ganska roligt. Min strategi just nu är att ha ett glas vatten bredvid mig på skrivbordet och i en hotfull situation kan jag kasta det på personen (den gravida kvinnan alltså). Kräver inga steg åt rätt håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar