söndag 5 februari 2012

Banankaka

Saker jag verkligen tänkt på senaste dygnet:

  • Jag vill inte att mina (jo, jag törs räkna med fler än ett nu!) barn ska se melodifestivalen. Alls. Någonsin. Allafall inte förrän de börjar högstadiet. Inte för att jag är finkulturell art eller inte gillar "jippon", utanför att det är helt sjukt! Den där Sean Banan (som jag alltså missat helt) öser ut sexistisk skit och vänder sig ju till barn. Det är ju barn som kommer lyssna på den här sörjan och tycka att han är frän. Och de andra artisterna är naturligtvis inte bättre och jag vill inte att mina barn ska tro att verkligheten är så illa som den är. Ska tilläggas att vi såg tre bidrag och sen orkade vi inte mer.

  • Det här kommer jag inte på vad det var nu, jag eldade upp mig över melodiskiten och glömde det här andra....som jag tänkt på.
/surkärringen som visst vet vad bra musik är och hur rätt samhälle ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar