fredag 10 februari 2012

Effectiveness

Idag skall jag vara effektiv. Effektiv och stillsam är ibland en balansgång, men inte omöjlig. Tvätt nr 2 för dagen är just ilagd och kanske är "tvätt" fel ord för maskinen innehåller en liten Pia. Det är I.s älskling och sovkompis som ställer upp och leker varenda ledsen-bebis-, Madicken-å-Lisabeth-, eller nu-får-du-försöka-sova-lek som I. leker. Just därför har hon inte bara blivit vidrigt lortig utan även fått en större ansiktsdeformation och förlorat i det närmaste allt sitt hår. Jag tvättade henne för hand för ganska länge sedan, det kändes svårt att få henne helt ren och sen skulle hon ju torkas fort som attan för att kunna vara i form att vara sängsällskap till kvällen. Jag tänkte att 50 grader i ugnen borde funka, men hon blev lite brunrosig av den pärsen. Dessutom fick I. syn på Pia i ugnen och det blev besvärande för mamman att förklara situationen. Nu håller jag tummarna för att Pia klarar 40 grader ylletvätt samt hinner bli ok tills ikväll på ett element.

Sömnadsprojektet är islagt för en tid, kanske tills jag börjar äta nervmedicin.
Men kamerabatteri laddas, snart kommer alla bildbomber.
Idag måste presskannan komma för en fredagsafton med nytt försök på chailatten i ett rent hus med en ren Pia i I.s säng skulle sitta alldeles utmärkt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar