tisdag 21 februari 2012

Sur som en citron

En riktig skitdag so far. Vi är sjuka och sura allihop. I. har kräkts och febrat inatt och sen har det varit en röra omkring huruvida vi borde träffa en läkare eller inte och om denna borde arbeta på vårdcentralen eller barnakuten. Kontentan är att vi varit hemma och diskuterat hur lite vätska det är ok att hon får i sig och om den andre vuxne är en idiot (som med sin korkade åsikt isåfall ensam får ta ansvaret för hennes hälsotillstånd). Och naturligtvis ringde dagis för en stund sen för att höra hur I mår samt förtälja att det är flera barn som fått halsfluss. Blä!

Jag kan ju även berätta att jag drömde att jag (med bar och jävligt gravid överkropp) var på en festival och kände mig mal placé, fastän att det fanns andra morsor (fast sminkade och påklädda) där. Alla på festivalen pratade om den riktigt stora festivalen, skulle bli en engångsfestival med alla de största bästa banden i världen som jag vill se. Men jag skulle inte dit, för jag skulle ha en väldigt liten bebis då, och ingen sörjde att jag inte skulle med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar