fredag 17 februari 2012

En god mor och söt fru

Jag vet ju att det händer; förr eller senare så slutar barn sova middag. Egentligen tänker jag att det ska bli skönt att inte ha en timme eller två som "hackar" dagen och kräver planering. Man kan vara ute hela dagen eller leka med stora barn (stor = skippar middagslur). Det är bara det att det även är lite av en skön paus...
Man kanske vill lyssna på ett radioprogram, sitta lite vid datorn (och alltså inte titta på Pippi eller nåt youtubeklipp med crazy cats) eller bara skala potatisen utan hjälp och det är så mycket svårare utan det däringa sovet. Idag bidde det ingen lur för I. och jag tänkte att det inte var värt att tjafsa om. Men nu, när T. är hemkommen och naturligt-jävla-vis och föga förvånande inte alls är så "frisk" som imorse (och således måste få ligga i soffan och eventuellt bli matad med Fishermans friend) så känns beslutet mindre bra.
Jag tror jag ska släpa min konditionslösa, tunnformade kropp tillsammans med den lilla apungen och en pulka till nån närliggande backe och låta pulkan göra jobbet. Kanske blir det fantastiskt om jag orkar få till lite fika med. Risken är dock stor att vi sedan är tre lite för trötta personer i detta hem varav en inte har några hämningar i sitt uttryck för dylikt. Ok två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar