onsdag 15 februari 2012

Sol i sinne, sol inne!

Jag ska gå ut lite. Jag ska vagga bort till blomsteraffären och titta och lukta. Kanske fira någonting (att det är onsdag, att jag sprängt rekordet för onyttig dag inomhus, att solen strålar eller att det äntligen är sophämtning imorgon) med en bukett tulpaner. Fast kanske får tulpanerna vänta tills imorgon - de kan vara min morot för att pyssla iordning lite bättre imorgon så att det är riktigt festligt på fredag. 

Jag trodde väl aldrig att jag skulle bli sån. Som städar på torsdagar för att det ska vara fint på fredag för då är det helg och mysigt och man äter klyftpotatis och ser på "på spåret" och tävlar lite och känner sig nöjd när man tar nåt på 10 poängsnivån. Och tänker på att gräsmattan ska klippas, inte bara för att den "ska" det, utan även för att grannarna inte ska bli besvärade av att ha en ful granntomt. Eller tycker att I. ska ha någon form av "finkläder" på kalas. 
Delar av det här livet känns oavsett vad jag förväntat mig jättetrevligt. Jag älskar att veta vart vi är på väg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar