torsdag 9 februari 2012

Som en julaftonsmus ungefär

Tänkte sy lite. Med mönster. Jag är inte en person med mycket tålamod så de gånger jag syr så brukar jag känna att mönster är lite överdrivet. Liksom att nåla eller mäta och sånt. Syr lite på fri hand och med en skön avslappnad känsla helt enkelt. I regel brukar resultatet tyvärr bli en helt annan känsla.
Men nu har jag ett mönster och en beskrivning. Det verkar ganska svårt; jag fattar inte flera ord (jag ska bl.a. göra lite kastningar, rynktrådar och pressa ett fålltillägg) eller hur de menar att jag ska lägga tyget och åt vilket håll jag ska sy i det. Men första problemet är att vi inte äger silkespapper och för att bryta den dåliga vanan att ta vad jag hittar så borde jag införskaffa det. Men visst borde plåtpapper funka utmärkt!?

Lite navelskådarblogg liknar det kanske, men det kan ju vara intressant med min navel - just nu är den i det närmaste obefintlig.

1 kommentar:

  1. Jag älskar din blogg, sluta ursäkta dig för vad du skriver om!

    SvaraRadera