fredag 17 februari 2012

Hurra för mig!

Nu är jag äckligt nöjd! I. är pulkaåkt, jag fick D-vitamin och vara social i verkligheten en stund och T. har fått komasova en lång stund!
Dessutom har jag och I. alltså varit ute två gånger denna dag, först på förmiddagen så gick vi på vägen till affären (införskaffade alltså de där sexiga tulpanerna jag visst hyser en orimlig kärlek för) förbi lekparken och I. lekte kiosk en lång stund medan jag lapade sol i trappan till ruschkanan och sedan nu då. Som att detta inte vore nog lagade jag torsk i ugn med senapssås lagom till den sjuke mannens hemkomst.

Sammanfattningsvis kan man säga att jag förtjänar en underbar afton med god mat (det har jag införskaffat så det räknar jag med) , kärleksfull T. (inte helt otänkbart att han känner ett lite dåligt samvete över hans fruktansvärt gravida "frus" duktighet och helt enkelt känner att det inte är läge att somna när hon berättar om  hur det var en gång när hon skulle göra en grej i lågstadiet) , sovande dotter (verkligen rimligt med tanke på dagen - men hon kan ju flippa över och bli galen!) och...låt säga två tiopoängare i på spåret (ok, mindre sannolikt)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar